2025 LGS 'YE HAZIRLIK

2025 LGS ye Hazırlık Programı


Amaç

Bu kılavuzun amacı, Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm ortaokullarda  yürütülecek olan “2025 LGS’ye Hazırlık Programı” ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

Bu kılavuz, Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm ortaokullarda yürütülecek olan “2025 LGS ‘ye Hazırlık Programı” ile ilgili usul ve esasları kapsar.

Genel Esaslar

-       LGS’ye Hazırlık Programı, öğrencilerin akademik başarılarını artırmaya ve liselere giriş sınavına hazırlık sürecini desteklemeye yönelik bir çalışmadır.

-       Program ile Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda yürütülen akademik çalışmalar, sınavla öğrenci alan liselere hazırlık faaliyetleri ve kariyer planlama süreçleri hakkında istişare ve değerlendirmeler yapmak; saha ziyaretleri gerçekleştirerek kurumsal rehberlik faaliyetleri yürütmek; bilgi, tecrübe ve iyi örnek paylaşımında bulunmak; okullarla birlikte gelişim planları hazırlamak, uygulanmasını sağlamak ve takibini yapmak; öğrencilerin akademik başarılarını artırmak, liselere hazırlık süreçlerine katkı sunmak, bu süreci etkili ve verimli hale getirmek amaçlanmaktadır.

-       Programın hedef kitlesi Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda öğrenim görmekte olan 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.

-       Program, aylık olarak hazırlanan ve Ek 1’de yer alan “eylem planları” çerçevesinde yürütülecektir.

-       Projenin yürütülmesinde il/ilçe millî eğitim müdürlüğü Temel Eğitim Hizmetleri Şubesi, Din Öğretimi Hizmetleri Şubesi, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şubesi, Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Şubesi ile Strateji Geliştime Hizmetleri Şubesinden sorumlu şube müdürlükleri ve ilgili okul müdürlükleri sorumludur.

-       Akademik Takip Komisyonu tarafından eylem planları çerçevesinde okulun liselere hazırlık programı hazırlanır.(Ek-3)

-       Okulun liselere hazırlık programının yürütülmesinden Akademik Takip Komisyonu öncelikle görevli olmakla birlikte komisyonda görev almayan idareci ve öğretmenlerin çalışmalara katılmaları ve görev üstlenmeleri esastır.

Eylemlerin gerçekleşme durumları, saha ziyaretleri ile il/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri proje takip komisyonları ile Eğitim Müfettişlerince takip edilecektir

 

                                                                                                                                EK-3

(ÖRNEK  PLAN)

DEĞİRMENDERE PROF.DR. MEHMET SAĞLAM  ORTAOKULU

2024-2025 YILI LGS’ye HAZIRLIK PROGRAMI YILLIK EYLEM PLANI

 

 

YAPILACAK FAALİYETLER

EKİM

-          2025 LGS okul koordinatörünün belirlenmesi, Akademik Takip Kurulunun oluşturulması ve toplantı yapılması

-         2024 LGS netlerine göre 2025 yılı  ders bazlı LGS hedeflerinin belirlenerek bu hedeflere ulaşmak için 2025 LGS’ye Hazırlık Programı Yıllık Eylem Planının hazırlanması, okul öğretmenleri ile paylaşılması

-         8.Sınıfta LGS ‘ye girecek öğrenci ve velilerine yönelik LGS’ye Hazırlık Programının tanıtılarak sürece dâhil edilmesi.

-         Öğrenci danışmanlık sistemi uygulamasının planlanarak uygulamaya konulması

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         LGS sisteminin 8. sınıf öğrencilerine tanıtılması (Rehberlik Servisi)

-         Veli ziyaretlerinin planlanarak uygulanmaya başlanması

-         Eba Akademi, Ölçme Değerlendirme Genel Müdürlüğü soru havuzu ile yardımcıkaynaklar.meb.gov.tr konusunda öğretmen ve öğrencilerin bilgilendirilmesi

-         Okulda ve pansiyonlarda soru çözüm noktalarının oluşturularak öğrencilerin teşvik edilmesi

KASIM

-          Veli ziyaretlerini yapılması

-         Akademik Takip Komisyonu tarafından öğrenci danışmanlık sisteminin uygulanma sürecine ilişkin değerlendirme yapılması

-         Sınavlarda başarılı olma yolları ve çalışma yöntemleri konulu seminer yapılması

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Öğrenci danışmanlık sistemi ile öğrencilerin çalışmalarının takibine başlanması.

-         LGS öğrenci takip dosyalarının hazırlanıp öğretmen ve öğrencilere dağıtılması

-         Rehberlik servisince test çözme bilincine ilişkin seminer düzenlenmesi (Emin olunmayan, bilinmeyen soruların çözülmemesi, yanlış sayısını azaltma)

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

ARALIK

-         Akademik Takip Komisyonu tarafından öğrenci danışmanlık sisteminin uygulanma sürecine ilişkin değerlendirme yapılması

-         8. Sınıf öğrencilerine ve öğretmenlere yönelik motivasyon amaçlı okul dışında yemek düzenlenmesi.

-         8. Sınıf öğrencilerine yönelik motivasyon semineri

-         Zaman yönetimi semineri

-         “ Mesleki Rehberlik”  çalışmaları kapsamında sınavla öğrenci alan liselerin tanıtım faaliyetinin yapılması

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

OCAK

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         LGS’de başarılı olmuş mezun öğrencilerimizin sınava hazırlanan öğrencilerle buluşturulması.

-         Başarılı iş insanlarının okula davet edilerek öğrencilerde hedef oluşturulmasının sağlanması

-         Öğrenci danışmanlık sisteminin uygulanması

-         1. Dönem yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

-         Veli ziyaretlerinin yapılması

ŞUBAT

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         Genel değerlendirme yapılması

MART

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         LGS’de başarılı olmuş mezun öğrencilerin sınava hazırlanan öğrencilerle buluşturulması.

-         8. Sınıf öğrencilerine ve öğretmenlere yönelik motivasyon amaçlı, meslek sahibi kişilerin, öğrencilere meslek tanıtım programı yapılması.

-         7. sınıf öğrencilerine yönelik LGS’ye ilişkin bilgilendirme yapılması

NİSAN

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         8. sınıf öğrencilerine sınav kaygısı ve stresi ile ilgili çalışmalar yürütülmesi

-         7. sınıf öğrencilerine yönelik Performans Değerlendirme yapılması

MAYIS

-         Süreç odaklı izleme yapılarak Akademik Takip Komisyonu ve LGS okul koordinatörü öncülüğünde okul müdürünün katılımıyla analiz ve değerlendirmenin yapılması ve sonucundan velilerin bilgilendirilmesi

-         Süreç odaklı izleme değerlendirme analiz sonuçlarına göre öğrencilere bireysel rehberlik yapılması (Öğrenci Danışmanı ve Rehberlik Servisi)

-         8. Sınıf öğrencilerine ve öğretmenlere yönelik motivasyon amaçlı eğlence ve yarışma programı düzenlenmesi.

-         8. sınıf öğrencilerine dikkat ve odaklanmayı artırmak ile ilgili rehberlik servisi tarafından seminer verilmesi

-         Üst öğretim kurumlarının tanıtılması

-         7. sınıf öğrencilerine yönelik performans değerlendirme yapılması

 

MUHSİN ŞİRİN                                                                          AYHAN ACER

2025 LGS Okul Koordinatör Öğretmeni                                      Okul Müdürü    

 

NOT: Yukarıdaki  Faaliyetlerin gerçekleşmesine ilişkin işbölümü Okul Yönetimi, 2025 LGS koordinatörü ve Akademik Takip Komisyonu tarafından belirlenecektir.         

 

 

Bakanlık Soru Havuzları

-        Bakanlık birimleri tarafından oluşturulan soru havuzları, 2025 LGS’ye Hazırlık Programı kapsamında, Akademik Takip Komisyonu tarafından öğretmen ve öğrencilere tanıtılır.

-        Soru havuzlarına erişim için aşağıdaki bağlantı adresleri kullanılır:

-       http://yardimcikaynaklar.meb.gov.tr/

-       https://www.eba.gov.tr/akademik-destek

-       https://odsgm.meb.gov.tr/www/8-sinif-calisma-fasikulleri/icerik/568

-        Tanıtımda, soru havuzlarına erişim yolları uygulamalı olarak gösterilir.

-        Soru havuzlarının tanıtımını ve kullanımını sağlamak amacıyla okulda görünürlük çalışmaları yapılır.

 



Kaynak: Kahramanmaraş MEM
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi